Het welzijn van alle mensen die bij VRC betrokken zijn – spelers, ouders, vrijwilligers en staf – vinden we belangrijk. Daarom heeft VRC vanaf de oprichting een speciale bestuurder voor welzijn aangesteld. Deze functie wordt ingevuld door Marjolein van Dijk-Roep (bereikbaar via welzijn@voorburgserugbyclub.nl).

Vertrouwenscontactpersoon

Een veilig gevoel in de sport krijg je niet alleen wanneer blessures worden voorkomen, maar ook als je je tijdens het sporten gerespecteerd en gewaardeerd voelt.

Veilig sportklimaat

Respect en veiligheid zijn kernwaarden van onze sport en onze club. Iedereen die bij de club betrokken is moet zich daar veilig kunnen voelen.

Spelersverzekering

De collectieve verzekering van de Nederlandse Rugby Bond is alleen voor door de bond goedgekeurde activiteiten (wedstrijden, trainingen, toernooien) in Nederland.

Hersenschuddingprotocol

Op het gebied van een mogelijke hersenschudding, volgt VRC het beleid en de adviezen opgesteld door Rugby World en Rugby Nederland.

Gezondere kantine bij VRC

De Voorburgse Rugby Club heeft een eigen clubhuis en voert een verkoopbeleid waarin we graag aandacht besteden aan gezond eten en drinken.