De Voorburgse Rugby Club is een jonge club. We zijn opgericht in 2015. De club richt zich volledig op de jeugd en heeft als missie iedereen te laten genieten van de rugby way of life, zowel op competitief als recreatief niveau.

Discipline, respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier zijn kernwaarden bij rugby. We besteden veel aandacht aan deze Rugby values. Belangrijk voor de kinderen, maar ook voor de ouders van groot belang!

In september 2015 is gestart met teams voor de leeftijdsgroepen Guppen (4 – 5 jaar) en Turven (6 – 7 jaar). De jaren daarna zijn de leeftijdsgroepen en het aantal leden sterk uitgebreid. Vanaf seizoen 2019 – 2020 hebben we teams voor de jeugd t/m 17 jaar.

In seizoen 2024 – 2025 zullen onze Junioren clusteren met de Wassenaar Warriors onder de naam “The Hague Barbarians”. De Colts clusteren ook. Ze spelen dit seizoen samen met de Wassenaar Warriors, Rugby Club Delft en de Dordtsche Rugby Club. Er wordt geclusterd onder de naam “Barbarians”.

Locatie

Als startende club hebben we de eerste jaren van ons bestaan een ‘rondzwervend’ bestaan geleidt. Hier kwam in 2018 een einde aan. We kregen de mogelijkheid om tijdelijk een rugbyveld en clubhuis te realiseren bij de Star in Leidschendam.

In seizoen 2023 – 2024 zijn we gestart met het trainen op ons nieuwe veld, op de Groene Zoom in Voorburg. Hiermee is onze lang gekoesterde wens eindelijk in vervulling gegaan: een vaste plek met een prachtig nieuw veld in Voorburg, dichtbij andere sportverenigingen. Het nieuwe clubhuis is er nog niet, maar er wordt hard gewerkt om dit binnen afzienbare tijd te realiseren.

VRC20232024