Afgelopen zaterdag zijn onze teams weer druk bezig geweest op de rugbyvelden! Voor de Guppen betekende het een leuke training in de ochtendzon, de andere leeftijdsgroepen hadden de eerste wedstrijden van het seizoen. Het was voor veel spelers een spannende dag, voor eerst met het nieuwe team op stap. De wedstrijden langer, meer spelers in het veld, iets andere regels, steeds meer naar het echte rugby toe.

Guppen

De Guppen spelen nog geen wedstrijdjes, maar leren wel op spelende wijze het rugbyspel. Afgelopen zaterdag waren de kinderen en de trainers al vroeg bezig. Het was nog wel een beetje koud, maar gelukkig scheen de zon!

Turven

De Turven zijn weer begonnen aan een nieuw seizoen. Ze mochten naar Gouda en naar WRC Te Werve, een stuk verder dan de thuisbasis aan de Groene Zoom. Er is een mooie mix van 1e en 2e jaars Turven dit seizoen, en voor een groot deel was dit dus hun eerste echte regio-zaterdag. Tagbelt mee? Bitje in de tas? En dan op een vreemd veld je teamgenoten vinden. Gelukkig zijn de witte shirts (aan het begin v.d. ochtend) van heinde en verre goed te spotten. Op beide locaties is fijn gespeeld!

Cubs

Voor hun eerste wedstrijd mocht Cubs 1 afreizen naar Middelburg, om te spelen tegen de club met de mooiste naam: Oemoemenoe. Na een onwennige 10 minuten, maakten onze Cubs de 1e van in totaal 7 try’s. De eindstand van deze fysiek zware pot (nog nooit zoveel scrums gezien in 1 wedstrijd!) was uiteindelijk 41-0.

Junioren

Junioren 2 heeft de eerste wedstrijd thuis tegen RRC gewonnen met 45-0. De tegenstander had niet genoeg spelers, waardoor een paar Barbarians mee hebben gespeeld met RRC. Ondanks het grote verschil was het vooral een gezellige, sportieve wedstrijd met veel acties. Een goede start van het seizoen!

Uit tegen ’t Gooi had Junioren 1 het een stuk zwaarder. Ondanks hun mooie rugbywerk verloren zij helaas met 29-10 van een sterke tegenspeler. De Junioren hebben wel laten zien dat ze een geduchte tegenstander zijn, ook al spelen ze pas kort samen. We zijn benieuwd wat de rest van het seizoen gaat brengen!