Natuurlijk zijn afgelopen weekend meer VRC teams gestart met de wedstijden. De Benjamins en Mini’s mochten zaterdag het veld op, Cubs 2 moest even wachten tot woensdag. Ook bij deze teams speelden veel spelers voor het eerst mee met hun nieuwe team, spannend! Iedereen heeft zijn/haar best gedaan om er goede start van te maken.

Benjamins

De Benjamins hebben vijf teams aan het begin van dit seizoen. Zaterdag werd er een klein beetje geschoven in de teams omdat er een team mee mocht doen aan het Van ’t Hof toernooi bij Sparta in Capelle a/d IJssel. De VRC Benji’s maakten meteen indruk en namen de hoofdprijs mee naar huis!

De andere teams speelden thuis en bij de Bassets en lieten zien dat ze ook in de nieuwe teams al heel goed kunnen samenspelen.

Mini’s

De Mini’s hebben drie teams en speelden bij Diok en Delft. Ze profiteerden er meteen van dat ze al goed de scrum geoefend hadden in de trainingen. De trainers waren na afloop vol lof over de teams – hoewel ze natuurlijk zoals altijd ook wel verbeterpuntjes zagen om aan te pakken op de training.

Cubs

De wedstrijd van Cubs 2 was verplaatst naar woensdag. Het was een prachtige nazomer avond waar we te gast waren bij Delft. Al snel werd de score door onze Cubs geopend en de try’s bleven vrijwel de hele wedstrijd eenrichtingsverkeer. Het was een mooie leerzame avond, waar de aandacht op teamplay goed werd belicht.