Zaterdag 2 november was het in alle vroegte al een drukte van jewelste in ons clubhuis. Vrijwilligers werkten onder leiding van initiatiefneemster Monique Hassink hard om het clubhuis WK-proof te maken. Zo werden er extra tenten neergezet met daarin een extra TV, gesleept met de picknicktafels, de stoelen binnen zodanig gerangschikt dat iedereen het grote scherm kon zien en er kwamen je uit de keuken al vroeg de heerlijkste brekkiegeuren tegemoet. En wat geweldig dat Midvliet al vroeg aanwezig was om de finalekoorts vast te leggen: om 08.00 stonden ze klaar!

De eerste vroege Colt-vogels druppelden al gestaag binnen in afwachting van een overheerlijk WK-ontbijtje na hun teambuilding-event vrijdagavond. Dat werd gevolgd door een vooral natte overnachting op het achterste veld in zelf opgezette tenten. Vanaf half 9 was het eindelijk zover en konden de ontbijtjes genuttigd worden. Dat daar veel animo voor was, werd in de aanloop al duidelijk! Bijna 100 leden lieten het zich goed smaken en zorgden voor een mooie bijdrage voor de clubkas.

Terwijl de Turven en Minis trainden op het veld, streden de Benjamins in teams onder leiding van hun nu-wakkere-Colts-aanvoerders om de eer tijdens de allereerste Benjies Club Quiz! Zo werd hun kennis getest over het WK en onze mooie vereniging. Dat de Benjamins ook buiten het veld fanatiek zijn, bewezen zij ook nu.

De spanning steeg tijdens het laatste half uurtje in aanloop naar de finale tussen Zuid-Afrika en Engeland. De eerste weddenschappen werden ten gunste van de club onderling al afgesloten. Maar voordat het zover was, ontvingen penningmeester Rogier van Hemert en voorzitter Peter Kolthof onder luid gejuich van alle aanwezigen uit handen van Willem-Jan Verheggen, Rayonmanager Rabobank Regio Den Haag, nog de Rabo ClubSupport Cheque van maar liefst 1064 euro. Een prachtige gift waarmee de voltooiing van de douches en kleedruimtes weer een stap dichterbij komt.

Om 10.00 uur was het dan zover! Het moment waar onze Engelse en Zuid-Afrikaanse leden samen met alle andere aanwezige rugbyliefhebbers op hadden gewacht! De live uitgezonden RWC-finale in het International Yokohama Stadion in Japan, die door maar liefst 150 VRC’ers werd bekeken. Wat een rugbyspektakel werd ons voorgeschoteld door de Springbokken en de Red Roses. Bloedfanatiek werd om elke meter bestreden. En het werd al snel duidelijk wie voor welk team was in het clubhuis; een kakofonie van geluiden barstte los na elk gewonnen punt! Na een spannende wedstrijd werd het mooiste rugbyspektakel van dit moment gewonnen door het Zuid-Afrikaanse team.

Terwijl de eersten naar huis gingen, trokken anderen juist hun wedstrijdtenue aan en bonden hun rugbyschoenen onder. Zo stonden er voor onze eigen Cubs om 12.30 uur nog twee wedstrijden op de planning tegen DIOK en HRC. En om 15.00 uur speelden de BSN Cubs en Junioren competitiewedstrijden tegen ’t Gooi en DIOK. Zij hadden zelf geen veld beschikbaar en wij weten als geen ander hoe fijn het is als een andere club je uit de brand helpt. Het duurde nog lange tijd voordat de rust zaterdag terugkeerde in het clubhuis.