VRC Junioren spelen goed in slecht weer!

Het weer was slecht op zaterdag 7 oktober 2017 maar dit hinderde de junioren van VRC niet en zij begonnen dan ook gretig aan hun uitwedstrijd tegen HRC. VRC had de 1e twee competitiewedstrijden verloren en waren er extra op gebrand om deze wedstrijd tegen HRC te winnen. Vanaf het fluitsignaal zetten de voorwaartsen van VRC gelijk druk op de spelers van HRC, die hierop niet direct een antwoord terug hadden. Het harde trainen op de scrum en de line-out werd in deze wedstrijd beloond want onze junioren wonnen deze keer op keer. Ook de verdediging van HRC had het zwaar, wat resulteerde in een mooie try van VRC. Ook de conversie werd benut waardoor VRC voor kwam te staan met 0 tegen 7.

De junioren van VRC gingen onvermoeibaar door in de eerste helft. Zij hielden flink druk op de tegenstander en kwamen door goed samenspel en goede tackles tot een tweede try en ook ditmaal werd de conversie door de palen geschoten. Wat stand bracht op 0 tegen 14.

In de tweede helft werd het weer steeds slechter wat uiteraard voor beide teams invloed had op hun spel. De junioren van HRC hebben nog hard gewerkt om terug te komen in de wedstrijd maar de verdediging van VRC stond als een huis (ondanks dat zij ca. 15 minuten met 14 man speelde) en de voorsprong werd met verve verdedigd.

In de tweede helft werd dan ook niet meer gescoord en de 1e winst van het seizoen voor de junioren van VRC was een feit. We hebben een goed spelend en vooral een hardwerkend VRC gezien en kijken uit naar de volgende wedstrijd!

Mooie wedstrijd tegen BSN/Te Werve

Zaterdag 14 oktober speelde de Junioren van VRC hun 4e competitiewedstrijd van dit seizoen ‘thuis’ bij rugbyclub WRCH Te Werve. De tegenstander was deze keer BSN/WRCH Te Werve. De Junioren van BSN/Te Werve hadden tot nu toe nog geen wedstrijd verloren en het beloofde dan ook een spannende strijd te worden.

Vanaf het begin zat VRC goed in de wedstrijd en ging het ook gelijk op. De eerste try inclusief de gescoorde conversie was voor BSN/Te Werve maar onze jongens kwamen al snel terug met een mooie try.

Het lukte zowel VRC als BSN/ Te Werve om beide nog eenmaal te scoren. VRC hield goed stand en speelde een geweldige wedstrijd waarvan de laatste 15 minuten zelfs met 1 man minder door een head injury. De wedstrijd werd dan ook nipt verloren met 10 tegen 12.