Geslaagd Benjamins ontbijt!

Met nog half gesloten ogen strompelden de ouders van de VRC Benjamins op zaterdag 28 oktober het nieuwe thuis voor de komende periode binnen. Zij werden direct gevolgd door de al volledig ‘aan’ staande Benjamins die stuiterend het clubhuis in beslag namen. Pas na het startsein van Jeroen werden zij als hongerige Bears, Dragons en Panthers losgelaten op het rijk gevulde Benjamins ontbijtbuffet.

Mevrouw Sonja Bak en meneer Montignac stonden gelukkig niet op de gastenlijst J De croissants met pindakaas en hagelslag vlogen dan ook van het buffet weg. Tijd om de verbranding te stimuleren en het veld op te gaan voor trainingen, oefeningen en partijtjes. De inmiddels aan de derde ronde koffie toegekomen ouders waren hun standby-modus inmiddels ook zo goed als voorbij en daarmee konden ook zij aan de slag!

De trainers en teamcaptains gaven de ouders een inkijkje in de opbouw van de trainingen, de normen en waarden van de rugbysport en de plannen voor de komende periode. Er werd gesproken over de belangrijke rol die ouders spelen bij de trainingen en wedstrijden van hun kinderen, over de benodigde steun voor de inzet van het bestuur naar een vast thuis voor de club, en vooral ook over het aanwezige commitment van alle ouders om een bijdrage te leveren aan een de club en alle geplande clubactiviteiten.

Een goed begin is het halve werk, dat geldt zowel voor een dag waarbij je start met het verwennen van de innerlijke mens, als voor een seizoen waarin de Benjamins en hun ouders zich als echte rugbyhelden op zullen stellen. Hup VRC!