Voor het tweede jaar op rij is een groep VRC-spelertjes met hun ouders naar Frankrijk afgereisd om de halve finales van de Franse Top 14 rugby-competitie bij te wonen. De wedstrijden vonden plaats in het werkelijk schitterende Matmut Atlantique-stadion in Bordeaux. Samen met maar liefst 42.000 andere rugby-fans kon de VRC-delegatie genieten van prachtige wedstrijden tussen Toulouse en La Rochelle op zaterdagavond en tussen Lyon en Clermont Auvergne op zondagmiddag. Het mag duidelijk zijn dat de rugby-sport in Frankrijk enorm veel populairder is dan in Nederland. Dit was een spektakel om nooit meer te vergeten!

Naast kijken naar rugby konden de VRC’ers zelf ook aan de slag in de traditionele Top 14 rugby village waar dagenlang allerlei rugby-activiteiten voor jong en oud te doen waren. Denk aan goal kicking, een trainingsparcours, een haka-training, lekker even overgooien met echte rugbyprofs, of een tag rugby wedstrijd met een enorme opblaas-rugby-bal. De VRC-spelers vielen hierbij goed op in hun witte VRC-tenue!

Mochten de met deze activiteiten gescoorde prijzen nog niet voldoende zijn, dan konden er uiteraard ook souvenirs gekocht worden in de village, zoals rugby-shirts of special edition rugbyballen.

Volgend jaar zijn de halve finales in Nice in het weekend van 20 juni. Een dikke aanrader voor iedereen die van rugby en gezelligheid houdt! Wees er wel snel bij, want de hotels worden nu al volop geboekt.