Met het lidmaatschap van de 50e speler is er bij de Turven (6 – 8 jaar) van de Voorburgse Rugby-Club een mijlpaal bereikt: voortaan mogen 6 Turventeams strijden om de Voorburgse eer tijdens de verschillende districtswedstrijden en toernooien. Daarmee vertegenwoordigen de Turven de grootste leeftijdsgroep bij de club én verstevigt de vereniging zijn tweede positie in de regio voor wat betreft het aantal wedstrijdteams in de leeftijdscategorie onder 12 jaar (Turven, Benjamins & Minis). Een geweldige prestatie! Er zijn maar weinig clubs die zoveel kinderen in de leeftijd van 6 – 8 jaar enthousiast weten te maken en te houden voor de rugbysport. De meeste clubs hebben 1 – 4 teams in deze leeftijdsgroep. In onze 11 verenigingen tellende regio is VRC de uitzondering.

Ook al zijn de Voorburgse Turven nog jong, de spelertjes zijn ontzettend fanatiek. Zo werd het  vorige trainingsjaar afgesloten met een indrukwekkende prijzenreeks waaronder 3 kampioenschappen en 5 tweede plaatsen op de grote toernooien. Ook dit seizoen spelen zij tag rugby met een gouden randje. Alledrie de pre-season toernooien werden overtuigend gewonnen.

Lucas Avink, hoofdtrainer van de Turven: “Door de uitstekende resultaten op toernooien en districtswedstrijden is het overduidelijk dat onze Turven tot de absolute top behoren. Hun rugbyspel is van een erg hoog niveau. En ze zijn niet alleen gedreven, ook de sfeer in deze groep is bijzonder te noemen – met een groeiend ledental als gevolg. Daardoor is het 6e Turventeam nu een feit! Naast alle sportieve prestaties een geweldig resultaat. Hiermee scharen we ons onder de grotere clubs van Nederland in deze leeftijdsgroep,  alsmede met het totaal aantal wedstrijdteams onder 12 jaar.”