Afgelopen week ontving onze bestuurder Beheer, Bianca Put–Van der Voorn (links op de foto), uit handen van wethouder Nadine Stemerdink (midden) het zilveren certificaat Gezonde Sportkantine. Een gezonde kantine biedt een assortiment dat voldoet aan de Richtlijnen Gezondere Kantines van het Voedingscentrum. VRC is de eerste rugbyclub van Nederland en de eerste sportvereniging van Leidschendam-Voorburg die een zilveren certificaat heet behaald.

Leidschendam-Voorburg is een JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht )-gemeente, vandaar de motivatie voor de gezonde kantine. Wethouder Nadine Stemerdink: “Bianca heeft zich bij het realiseren van het nieuwe clubhuis van begin af aan ingezet voor een gezond aanbod. Ze wil op deze wijze bijdragen aan een gezonde ontwikkeling en leefstijl van de VRC-leden én van de gasten. Er zijn voor de volwassenen en kinderen altijd gezonde alternatieve keuzes beschikbaar. Zo maakt de club van de gezondere keuze een makkelijke keuze. Wij zijn er trots op dat VRC de eerste vereniging in Nederland en in onze gemeente is die een zilveren certificaat ontvangt en hopen dat ze een voorbeeld is voor andere sportverenigingen binnen Leidschendam-Voorburg.”

Kantines kunnen een bronzen, zilveren of gouden certificaat behalen. Des te edeler het metaal, des  te gezonder het aanbod van de kantine. Bianca Put-Van der Voorn: “We zijn ontzettend blij dat we een certificaat hebben gewonnen. Zilver is een prachtig resultaat, maar net als in de sport gaan we uiteraard proberen om in de toekomst het goud te bemachtigen.”