Onze veelbelovende VRC’ers Tess, Tobias en het Juniorenteam van 2018/2019 zijn genomineerd voor de Vliet Awards, in de categorieën Jonge Vrijwilliger, Sporttalent en Sportteam van het Jaar!

De Vliet Awards zijn in de plaats gekomen van de jaarlijkse sportprijzen die Leidschendam-Voorburg altijd uitreikte. Dit jaar worden onder deze noemer voor het eerst de awards toegekend aan sporters, vrijwilligers en cultuurorganisaties.

Op donderdag 13 februari aanstaande worden tijdens een feestelijke avond de prijzen uitgereikt.

Maar voordat de overhemden, VRC-stropdassen en een mooie jurk aangetrokken kunnen worden, is het stemmen geblazen! Trommel daarom vanaf vandaag maandag 20 januari tot en met 12 februari iedereen op die VRC, Tess, Tobias en de Junioren kennen om hun stem uit te brengen! Volg de links voor de verschillende categorieën hieronder:

• Sporttalent & Sportteam
  • Vrijwilliger

Motivatie voor het Sportteam van het jaar: Junioren Voorburgse Rugby-Club (14 – 16 jaar)

De Junioren hadden vorig seizoen geen makkelijke start. Afscheid nemen van je coach, het onverwachte vertrek van spelers en veel geblesseerden met een consequente onderbezetting op het veld tot gevolg. Degradatie was onafwendbaar. Toch bleef het moraal hoog, stond het spelplezier voorop en was de teamspirit uitzonderlijk. Niet zeuren, maar elkaar steunen en … doorgaan. De nieuwe coach daagde ze uit. Nieuwe spelstrategie, extra trainingen. Met resultaat. Werd deze vriendengroep eerst winnaar van de regionale Shieldpoule, de landskampioen-titel volgde daarna! Een unieke prestatie! Zij zijn met recht  de belichaming van de rugby-waarden: discipline, respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier!

Motivatie voor de Jonge vrijwilliger < 25 jaar: Tess Pronk (15 jaar), Voorburgse Rugby-Club

Na jaren van kunstrijden vond Tess in rugby haar nieuwe passie. Na 2 seizoenen was er geen team meer in haar leeftijdsklasse en moest zij stoppen. Tess zette zich direct vol overgave in voor de jeugd van Voorburg-Leidschendam en werd Trainer-Coach bij de Turven. Een prachtig voorbeeld van niet opgeven, maar doorgaan. Na dispensatie van de rugbybond mag ze nu weer spelen! De charmante Tess laat opnieuw zien dat rugby niet alleen voor mannen is. Dit boegbeeld weet op bewonderenswaardige wijze haar examenjaar met trainingsavonden en wedstrijddagen van haar pupillen én haar eigen team te combineren. Een indrukwekkende prestatie!

Motivatie voor het Sporttalent van het jaar: Tobias Nota (15 jaar), Voorburgse Rugby-Club

Geselecteerd worden én een basisplaats krijgen in het nationale rugbyteam Jong Oranje U16. Die droom is uitgekomen voor dit rugbytalent van de Voorburgse Rugby-Club. Hoewel Tobias het trainen en spelen op het hoogste niveau een gave en leerzame ervaring vindt, blijft hij nuchter en ook gefocust op zijn Havo-opleiding. Dat sporten en met name rugby zijn passie is, mag duidelijk zijn. Naast spelen in het Oranje en Voorburgse Colts-team (16 – 18 jarigen) is Tobias ook actief als scheidsrechter én heeft hij als assistent-trainer bij de Benjamins (8 -10 jarigen) een belangrijke voorbeeldfunctie. Een ware ambassadeur voor de vereniging en sport.