Afgelopen zaterdag 13 november speelden de Barbarians in de tweede fase van de competitie tegen de Duuvelse Wasps (met excuses voor de late plaatsing!).

De winterzon brak door in Voorburg toen de The Hague Barbarians (het clusterteam van Wassenaar Warriors, WRC Te Werve Rugby en de Voorburgse Rugby Club) het opnamen tegen de Duuvelse Wasps uit Nijmegen. In de eerste fase van de competitie hadden de teams elkaar eerder ontmoet. de Barbarians wonnen die wedstrijd nipt met 17-19.

Voor de Barbarians was dit de eerste wedstrijd in de tweede fase. Ze speelden wat roestig. De Wasps waren fysiek en qua snelheid beter en voerden een aantal geweldige acties uit. De Barbarians konden door een aantal mooie tackels voorkomen dat de Wasps een try drukten. Toch waren het de Wasps die als eerste een try scoorden, de conversie werd echter niet verzilverd. Via Deven Donck sloegen de Barbarians terug. Hij drukte een try vlak bij de paal. Tijmen Pronk wist via de conversie kick de score uit te breiden naar 7-5. Bijna scoorden de Barbarians nog een keer, maar de Wasps konden nog net voorkomen dat er een try gescoord werd.
Ruststand: 7-5

De tweede helft kon voor de Barbarians niet slechter beginnen. De Wasps scoorden direct vanaf de aftrap met een geweldige run naar de verre hoek. Het bleef bij een try, de conversie werd gemist, waardoor de stand op 7-10 kwam. De Barbarians reageerden hierop met 2 tries via Renzo den Boer en Jesper Verbeek. Jesper wist ook nog één conversie kick te scoren. Hiermee kwam de stand op 19-10. De Wasps gaven niet op en bleven druk zetten. Dit resulteerde in de laatste try van de wedstrijd en een gemiste conversie.

Het was geweldig voor de Barbarians om hun reeks van drie overwinningen voort te zetten, toch had het resultaat gemakkelijk de andere kant op kunnen gaan in deze zeer gelijkopgaande wedstrijd.

Eindstand: The Hague Barbarians 19 – Duuvelse Wasps 15