Zaterdag 30 Oktober reisde een groep van 12 enthousiaste Benjamins af naar het Brakkentoernooi van de Bredase Rugby Club. De verwachtingen waren hooggespannen, omdat we bij het laatste toernooi in Breda op de eerste en tweede plaats eindigden…

Ditmaal zou de opgave zwaarder zijn omdat er meer en sterkere teams aan het toernooi deelnamen; in totaal 14 teams van 11 verschillende clubs uit heel Nederland. In de ochtend begonnen onze Benjamins met 4 wedstrijden in de poule. Voor de supporters waren de weersomstandigheden misschien niet optimaal maar de regen bracht perfect rugby weer voor onze spelers. De Benjamins van VRC stonden vanaf de eerste minuut van de eerste wedstrijd helemaal aan en walsten over de eerste tegenstander heen met een klinkende overwinning van 12-0!

De drie daaropvolgende wedstrijden kregen onze spelers meer weerstand en moest er hard geknokt worden voor iedere try. Met name in verdedigend opzicht speelden onze spelers een erg sterk spel.
De rush defense waarbij onze spelers snel opliepen om de tegenstander vroeg in hun aanval onder druk te zetten werd tot in de perfectie uitgevoerd, met als gevolg veel turnovers. In onze aanval waren we door het sterke supportwerk balvast met snelle individuele acties die in de nodige tries resulteerden.

Alle vier de poulewedstrijden werden gewonnen met in totaal 31 tries voor en slechts 4 tries tegen. In onze poule had HRC ook alle wedstrijden gewonnen maar met een minder goed saldo (21 voor, 11 tegen), waardoor onze Benjamins zich verzekerden van een finaleplaats.

In de finale wachtte ons het andere team van HRC en dus zou er in deze derby wedstrijd flink gestreden worden om de toernooizege. Net zoals enkele weken geleden toen er in de competitie tegen ditzelfde team werd gespeeld, was het een schitterende en sportieve rugby wedstrijd waartwee   met twee verschillende speelstijlen tegenover elkaar stonden. Enerzijds HRC met schitterende ball handling en veel creativiteit in de aanval. Anderzijds een solide VRC-team met sterk verdedigend werk. Biede teams waren aan elkaar gewaagd en het werd de mooie finale waar we allemaal op gehoopt hadden. Gelukkig voor de Benjamins van de Voorburgse Rugby-Club, werd de finale nipt met 3-0 gewonnen en daarmee was de toernooizege binnen!