Zaterdag 4 mei 2019was het dan zover: het eerste VRC Junioren Sevens Toernooi. Het weerbericht voorspelde niet veel goeds, maar uiteindelijk liet vooral de zon zich zien (met hier en daar een hagelbuitje) en was het prima rugbyweer. Voor de organisatie en de vrijwilligers begon de dag al vroeg (7:30 uur!) met de laatste voorbereidingen voor het toernooi zodat alles piekfijn op orde was toen de gasten vanaf 9:00 uur binnen kwamen druppelen. De tegenstanders waren de junioren van: RFC Gouda, Gelre Junioren Rugby Combinatie, RC Tilburg en RC Bulldogs Almere.

De vijf teams startten met een gezamenlijke warming-up. Onder leiding van trainer Sander van Ewijk, de toernooi-0speaker van deze dag, deden alle junioren uiteindelijk vrolijk mee. En om 10:30 uur was er het fluitsignaal voor het begin van de eerste wedstrijd van de dag. Het toernooi was een goede oefening voor de voorrondes van het NK 7s jeugd, dat op 18 mei plaatsvindt. Het is toch weer een heel ander speltype dan het reguliere 15-a-side rugby. Er werden spannende en vooral sportieve wedstrijden gespeeld door alle junioren waarbij iedereen zich van zijn beste rugby-kant liet zien. Maar zoals altijd kan er maar 1 team de winnaar zijn… En dat waren deze keer de spelers van de Gelre Junioren Rugby Combinatie.

Het was een super gezellige en sportieve dag, die natuurlijk niet tot stand kon komen zonder de (voorbereidende) organisatie van de teammanagers en de hulp van ouders/kinderen. Er waren heerlijke wafels, cakes en taarten gebakken, tosti’s en broodjes zijn er gemaakt, het barbecue team heeft heerlijke worsten en hamburgers gebakken voor iedereen, de bardiensten waren gezellig, de baristoman maakte heerlijke koffie, de wedstrijden werden gefilmd, veel foto’s zijn er gemaakt, de muziek was goed te horen, de scheidsrechters waren top, de EHBO-ers hebben goed hulp kunnen bieden (gelukkig geen grote blessures), en achteraf is alles weer gezamenlijk opgeruimd.

Hopelijk is er deze zaterdag een traditie ontstaan en zullen wij nog vele toernooien mogen organiseren op onze eigen mooie Voorburgse Rugby Club!

Eindstand

1e plaats: Gelre Junioren Rugby Combinatie