Op woensdag 24 april organiseerde de Voorburgse Rugby-Club (VRC) een rugby workshop  voor de kinderen van Sport en Spel NSO Leeuwenbergh ‘Simba’. Voorafgaand aan de workshop kregen de kinderen, in de leeftijd van 4-10 jaar, een uitleg door de trainers van VRC. Hierbij werd veel aandacht besteed aan de rugby normen en waarden en hoe deze ook van toepassing zijn in het dagelijks leven. Onderwerpen zoals respect, kameraadschap en integriteit zijn besproken en zorgden voor interessante en leerzame discussies.

Na het klassikale gedeelte van de workshop zijn de kinderen in twee groepen naar het rugbyveld op De Star gegaan, waar verschillende oefeningen uitgezet en voorbereid waren. De eerste groep ging van start om 14:00 uur voor een echte rugby training van een uur. De tweede groep volgde om 15:00 uur. De oefeningen zorgden voor veel speelplezier en een uitstekende kennismaking met de rugby sport. Springen over tackle bags, kruipen onder poortjes, een echte tackle oefening en als afsluiting ook een wedstrijd tag rugby.

De kinderen hebben met volle teugen genoten van deze mooie rugby ochtend georganiseerd door de Voorburgse Rugby-Club en Sport en Spel NSO Leeuwenbergh ‘Simba’. VRC organiseert met enige regelmaat workshops voor scholen, kinderopvangcentra en/of verjaardagsfeesten.