Junioren Kampioen in de Shield Poule!

Zaterdag 11 mei was het zover: de eindstrijd in de Shield Poule Junioren. De drie (landelijke) poulewinnaars mochten hun krachten meten op het Sportpark de Bezelhorst in Doetinchem.

Ondanks dat Doetinchem niet echt om de hoek is, was er, behalve de 17 spelers van de junioren, nog een veelvoud aan supporters afgereisd om “onze” jongens moreel te ondersteunen. En met succes. Na de wedstrijd tegen CL SBN Junioren (eindstand 43-7) en de finale tegen CL Gelre Junioren (eindstand 36-0) zijn de junioren van VRC de terechte kampioen.

Tijdens de prijsuitreiking werden ze geprezen om hun samenspel, technisch inzicht en discipline. “Een maatje te groot voor de andere clubs” volgens de organisatoren van deze finale. Zo blijkt maar weer dat het harde werken van zowel de boys (en 1 girl) als ook van trainer/coach Julius Breinburg, trainer Sander van Ewijk en trainer special skills Rik van Dijk zijn vruchten heeft afgeworpen!

Discipline, respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier zijn de kernwaarden bij rugby. Het blijft een genot om deze waarden ook werkelijk terug te zien op en naast het veld. Niet alleen afgelopen weekend in Doetinchem maar ook tijdens het Sevens Toernooi dat VRC vorig weekend organiseerde.

Wil je de junioren van VCR dit seizoen nog in actie zien?
Aanstaande zaterdag 18 mei spelen ze de voorrondes van het NK Sevens (een andere variant met maximaal 7 i.p.v. 15 spelers in het veld) in Tilburg. En op 16 juni aanstaande spelen ze op het North Sea Beach toernooi in Scheveningen.