Vanavond was er een speciale uitzending van Sporttribune waarin de jeugdkampioenen uit Leidschendam, Voorburg, Stompwijk en Wassenaar in het zonnetje werden gezet. Voor deze uitzending waren de Midvliet-krachten gebundeld en daardoor was de uitzending zowel live op TV als op de radio te volgen.

Veel verschillende verenigingen uit de regio – 100 jeugdkampioenen in totaal –  hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging en uiteraard was VRC ook van de partij! Zowel met de Junioren, die kampioen zijn geworden in de Shield Poule, alsook met een delegatie van de 5 verschillende Turven teams, die dit seizoen zeer veel mooie prijzen in de wacht hebben gesleept.

De VRC’ers met hun witte tenues waren een opvallende verschijning op de Damlaan. Luidruchtig vanwege het enthousiasme over de deelname aan dit speciale programma stonden de rugbyspelers voor de Midvliet studio te wachten. Het was geweldig om te zien hoe de Junioren de Turven vervolgens onder hun hoede namen vanaf het moment van betreden van de TV-studio.

De presentatoren van dit bekende regionale sportprogramma – Rob Hekman, Arjan Groenewegen en Rene Marquard – maakten er samen met wethoudster Nadine Stemerdink een feestje van voor de Turven. Iedereen mocht vertellen waar hij of zij een prijs in de wacht had gesleept. Matthias en Tess mochten namens de Junioren het woord voeren en vertellen over hun succesvolle seizoen, de keuze voor rugby en zelfs een oproep doen voor nieuwe teamgenoten! Nu maar hopen dat daar massaal gehoor aan wordt gegeven.

De meegenomen tompoucejes, voorzien van VRC-logo, om het feestelijke karakter van de avond te benadrukken, vielen bij de Midvliet mannen zeer goed in de smaak. Maar ook bij de VRC’ers die na afloop nog even aan de bar wat mochten drinken.

Het was een geweldige avond! De kinderen zijn weer een prachtige ervaring en herinnering rijker. En VRC heeft dankzij het optreden, waar we erg trots op mogen zijn,  van onze ‘mannen en vrouwen’, een prachtig visitekaartje voor de club afgegeven.