Na het grote succes van vorig jaar namen de mini’s van de Voorburgse Rugby Club zaterdagavond 18 februari weer deel aan de reflectorentocht.

Zij deden dit niet alleen voor teambuilding, maar ook om een zo groot mogelijk geldbedrag op te halen voor Stichting Kinderhulp.

Stichting Kinderhulp helpt kinderen in Nederland die in armoede leven en daarom wat extra hulp kunnen gebruiken. Het vooraf gestelde doel was om minimaal €500 euro op te halen.

De mini’s ploeterden in het donker over modderige paden en klommen over boomstronken. Met zaklampen zochten zij naar reflectoren en vragen over rugby. Door goed met elkaar samen te werken en elkaar te helpen wisten zij de reflectoren te vinden en de vragen te beantwoorden. Per goed beantwoorde vraag konden de jonge rugbyers zich laten sponseren en ging er een geldbedrag naar Stichting Kinderhulp.

Uiteraard deden de mini’s erg hun best om zoveel mogelijk geld op te halen om dit doel te behalen. Aan het einde van de avond is er dan ook € 1.075 opgehaald! Een mooi resultaat! De kinderen vermaakten zich tijdens de tocht uitstekend en werkten heel goed samen!

Na de speurtocht kregen de kinderen nog een beker warme chocolademelk met marshmallows en daarna kon iedereen met een tevreden gevoel naar huis!