Het is een tijdje stil geweest rond de nieuwe locatie. Wel wordt er op zaterdagen door een paar noeste werkers gestaag gewerkt aan het opruimen en leeghalen van het clubhuis, voor zover dat al kan. Wekelijks is er overleg tussen het bestuur en het projectbureau van de gemeente.

Veld
De gemeenteraad heeft op 25 januari jl.  heeft ingestemd met een plan waarmee het startsein is gegeven voor het aanleggen van ons nieuwe veld. In het 4de kwartaal van 2022 (de planning gaat uit van november) komt ons veld  aan de Groene Zoom in Den Haag gereed. Daar gaat onze vereniging deel uitmaken van de sportlocatie Groene Zoom, waar onder andere v.v Wilhelmus, binnenspeeltuin Monkey Town, maar ook v.v. VEO en Catch gevestigd zijn. De ingang van het sportpark is aan de Westvlietweg. Het veld wordt van kunstgras, waardoor de belastbaarheid en de speeluren toenemen. Daarmee zijn we ook voorbereid op de groei van onze vereniging.

Clubhuis
Bij een nieuwe locatie hoort uiteraard ook een clubhuis. Het project bevindt zich op dit moment in de schetsfase. Een voorlopige tekening is op basis van ons programma van wensen en eisen opgesteld. Van ons nieuwe clubhuis gaan ook deel uitmaken kleedkamers met douches, toiletten, een ehbo-ruimte en opslag voor ons materiaal en dat van (beach)volleybal vereniging VOLEVO, die met ons de locatie gaan delen. Zij krijgen meerdere beachvelden op deze locatie. Het clubhuis s helaas nog niet klaar in november 2022. De oplevering staat gepland voor maart 2023.

Vanwege het kostenaspect en de ruimte die beschikbaar is voor bebouwing zal het clubhuis inclusief de kleedkamers in 2 lagen worden gebouwd. De kantine, keuken, vergaderruimtes en een terras komen op de eerste etage. Op de begane grond komen de kleedkamers, EHBO-ruimte en materialenberging. Uiteraard wordt alles toegankelijk gemaakt voor mensen met een beperking. Ook wordt het clubhuis duurzaam gebouwd, gasloos en (als het budget dit toelaat) voorzien van zonnepanelen.

In de directe omgeving worden de mogelijkheden voor parkeren uitgebreid en worden fietsenrekken geplaatst.

Bouwcommissie
Een groep ouders neemt deel in de bouwcommissie (ontwerpteam) en overlegt regelmatig met de gemeente Leidschendam-Voorburg over het nieuwe clubhuis. Heb je vragen, suggesties of wil je deelnemen aan de bouwcommissie (ontwerpteam), meld je dan aan bij bouwcommissie@voorburgserugbyclub.nl of bij Bianca Put-Van der Voorn (beheer@voorburgserugbyclub.nl).