De boys en girl van VRC zijn onder leiding van trainer/coach Julius Breinburg al weken hard aan het trainen voor de kwalificatiewedstrijden voor het NK Sevens. Zaterdag 18 mei was het dan zover en vertrok het team, met natuurlijk weer de nodige supporters, richting een zonnig Tilburg waar onze poulewedstrijden werden gehouden. Ondanks dat voor een Sevens-team maximaal 12 spelers kunnen worden ingeschreven waren toch nagenoeg alle teamleden meegekomen naar Tilburg om hun teamgenoten aan te moedigen. Daar blijkt maar weer eens uit dat er echt sprake is van kameraadschap en trots in dit team, twee van de kernwaarden bij rugby.

Er moesten deze dag 4 wedstrijden worden gespeeld en de tegenstanders waren HRC (Den Haag), RC RCC Bekaro (Roosendaal), RFC Gouda en CL BSN/Te Werve (Voorschoten). Alleen de eerste 2 teams van iedere poule zouden zich plaatsen voor de finale in Amsterdam, dus er moest echt wel serieus rugby worden gespeeld. De eerste wedstrijd was de ‘derby’ tegen HRC en zowel de junioren van VRC als HRC willen deze wedstrijd heel graag winnen. De sportieve spanning in het veld en langs de lijn was dan ook voelbaar. De junioren van VRC kwamen snel op achterstand door een snelle try van HRC  maar herpakten zich goed en kwamen door snel en technisch spel weer op voorsprong. Helaas konden ze deze voorsprong niet vasthouden in de 2e helft en verloren ze deze wedstrijd alsnog nipt met 21 tegen 24.

Er was nog niets verloren, maar het was belangrijk om nu geen wedstrijd meer te verliezen om nog kans te maken op een plek in de finale. De volgende drie wedstrijden moest er hard gewerkt worden voor ieder punt en maakten de boys en girl het soms ook voor de supporters langs de lijn zenuwslopend. De wedstrijden werden uiteindelijk wel allemaal gewonnen en VRC is als tweede in de poule geëindigd. Het harde werken van de afgelopen periode werd dus beloond en een plaats in de finale van het NK Sevens voor dit team is een feit. Deze vindt plaats in Amsterdam op 8 juni a.s..  Alle support is welkom, dus kom allemaal onze junioren deze dag aanmoedigen!!!