Op 14 mei was VRC gastheer voor het Sportnetwerkcafe. Deze bijeenkomst was bedoeld voor alle sportverenigingen in de regio Leidschendam-Voorburg en werd georganiseerd door Sport & Welzijn van de Gemeente Voorburg-Leidschendam.

Het thema van deze avond was de implementatie van het Nationaal Sportakkoord in een lokaal sportakkoord. De deelnemers brainstormden over ideeën om dit te doen. Het sport-netwerkcafe deed zijn naam eer aan toen bleek dat verenigingen al tijdens de avond onderling ideeën uitwisselden.

Peter Kolthof gaf een korte presentatie over de totstandkoming van de club en de locatie, en over de rugby-normen en waarden. Samenwerking was een van de onderliggende onderwerpen van de avond, en die komt in onze geschiedenis veelvuldig naar voren. Dat we deze happening op onze eigen locatie kunnen hosten leverde veel positieve reacties op van de aanwezige sportverenigingen en de Gemeente.

Om het geheel nog een rugby-tintje te geven werd in de pauze gezamenlijk een haka geoefend. Het was een zeer geslaagde avond.

Foto: Gemeente Leidschendam-Voorburg