Afgelopen zaterdag 10 oktober hebben de Cubs een succesvolle uitwedstrijd gespeeld bij de Rugby Club Rotterdam.
Met alle Corona maatregelen inmiddels goed ingeburgerd werd er verzameld op het parkeerterrein van de Pitch en Putt. Waarna de reis met een beperkt aantal begeleiders naar Rotterdam aanving. Ook bij de club in Rotterdam zijn maatregelen getroffen dus is het goed om in het vervolg koffie en thee mee te nemen…

De wedstrijd begon op de afgesproken tijd met een zeer ervaren bondsscheidsrechter. Rotterdam was helaas niet compleet dus stonden er 28 spelers in het veld ipv 30. Binnen de eerste 10 minuten werd snel duidelijk dat de wedstrijd positief zou gaan verlopen voor VR-C. De eerste twee tries werden bezegeld met een conversie tussen de palen en Rotterdam werd maar beperkt gevaarlijk. Vlak voor de rust deed Rotterdam nog wel wat terug.

Halverwege de tweede helft riep de scheidsrechter de beide coaches in het veld om te bespreken hoe de wedstrijd af te spelen. De regels geven aan dat wanneer het scoreverschil groter is dan 45 punten, de wedstrijd wordt beëindigd, of dat spelers uitgewisseld worden voor een evenwichtiger spel. De coach van Rotterdam gaf echter aan door te willen met de huidige teams tot einde wedstrijd.
Rotterdam bleef tot het einde goed weerstand bieden maar het verschil bleef te groot. VR-C sloot de wedstrijd met grote cijfers winnend af: 50-0 op het bord!

We bedanken Rotterdam voor de gastvrijheid.