De Voorburgse Rugby-Club (VRC) sloot zondag 28 juni het rugbyseizoen feestelijk af. De dag werd door de hoofdtrainer geopend met een praatje waarin hij inging op het vreemde rugby seizoen. Voorzitter Peter Kolthof  had veel lof voor de leden over hun inzet voor en na de Corona-break. Een seizoen dat door de Corona uitbraak vreemd verliep, want vanaf medio maart tot en met begin mei werd er géén rugby gespeeld. Er waren trainingen noch wedstijden.

Toch weer het veld op

Gelukkig konden in mei – door versoepelingen in de regelgeving – de trainingen weer worden hervat, waardoor de vele jeugdleden weer konden genieten van het mooie rugbyspel. En dat deden ze dan ook volop. In mei en juni werd er wekelijks weer flink getraind. Daardoor konden kinderen nog twee maanden rugbyen tot aan de zomerstop. Vanzelfsprekend met inachtneming van de RIVM-richtlijnen. Zo waren ouders helaas niet welkom langs de lijn, maar moesten ze hun kind ‘afgeven’ bij de poort en vertrekken bij de trainingen.

Feestelijk einde van het seizoen

Een belangrijke traditie in de rugby is om elkaar – vlak voor de zomervakantie – nog één keer tijdens een afscheidsfeest te zien om terug te blikken en alvast vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen (2020/2021). Tevens worden dan de rugbycertificaten uitgereikt.

Afgelopen zondag was dat zover voor de verschillende teams (Guppen, Turven, Benjamins, Mini’s en Cubs). Op het rugbyveld kwamen de teams – gehuld in een smetteloos wit overhemd voorzien van VRC-embleem – nog één keer samen. Er waren mooie woorden, bedankjes voor de trainers, coaches en vrijwilligers, maar ook ijsjes, een geweldig springkussen en voor ieder een certificaat ‘van verdienste’. Een van de onderdelen van de dag was een heuse Haka-workshop. Aan het eind van de dag werd onder toeziend oog van de voorzitter gestreden om de VRC-haka-eer van die dag.

Daarmee sloot de VRC dit vreemde rugbyjaar toch wel erg feestelijk af!

Fotocredits: Willemijn Noordoven