Benjamins kicken seizoen succesvol af

Zaterdag 14 september stonden twee gelegenheidsteams van de Benjamins klaar om vol enthousiasme hun eerste toernooi te spelen. De Black Bears namen deel aan het pre-season evenement van RCC Bekaro in Roosendaal.

In totaal stonden er 5 wedstrijden die dag op de planning! Een sportieve uitdaging dus tijdens dit eerste toernooi. Helaas liet 1 team verstek gaan, waardoor ter plaatse het schema volledig omgegooid werd door VRC om de wachttijden voor de deelnemers (die opliepen tot maar liefst 1,5 uur!) te verkorten. Een sterk staaltje organisatorisch teamwork tussen coach en teammanagers aan het begin van dit seizoen. Ondanks de wachttijden zorgde de vibe van het toernooi, in combinatie met de drive van onze Benjamins en het schitterende weer, voor blije koppies.

Uiteindelijk hebben de Black Bears 4 wedstrijden gespeeld tegen RCC Bekaro, Hookers, EZRC OEM en Rotterdam. De helft overtuigend gewonnen en de helft nipt verloren. Een zeer mooi resultaat aangezien het team het grotendeels tegen 2e jaars Benji’s moest spelen, waar sommigen toch best even van onder de indruk waren.

White Dragons

De Red Dragons speelden die dag met een aantal White Panther-vrienden hun eerste toernooi bij Sparta Hermes in Capelle aan de IJssel. Het gelegenheidsteam dat zichzelf de ‘White Dragons’ noemde streed hard voor de VRC-eer. En met succes! Alle wedstrijden tegen The Bassets, Sparta/Hermes, Pink Panters en Delft werden gewonnen. Helaas zorgde het try-saldo ervoor dat zij als 3e eindigden. Een kleine domper voor de White Dragons, maar een schitterend resultaat waar we trots op mogen zijn! De beker staat inmiddels te pronken in het clubhuis.