Alle ingrediënten waren aanwezig: een grote hoeveelheid gedreven VRC-talenten, aangevuld met een handjevol ouders, overgoten met een sporadische bui, maar opgewarmd met een prikkelend zonnetje.

Een smakelijke combinatie voor het Domcity Youth Festival, het toernooi van de Utrechtse Rugbyclub.

Voor VRC schoven maar liefst drie Turven teams, een team Benjamins en een team Mini’s aan. Bij de Turven was de entree al verrukkelijk met drie maal een eerste plaats in de poule wedstrijden. De Benjamins en Mini’s met gelegenheidsteam ‘VoorHoofd’ zorgen voor een fijne smaakversterking met respectievelijk vierde en tweede plaatsen.

In de kruisfinales werd alles pittiger en wisten de Benjamins hun wedstrijd te wijnnen en als eerste in hun poule te eindigen. Een geweldige prestatie, die hen een 13e eindnotering opleverde. De Mini’s kregen een sterk veld voorgeschoteld door een plek in de bowl-finale te bemachtigen. Dit team van Voorburgse én Hoofddorpse spelers won de sportiviteitsprijs van het toernooi. Iets om trots op te zijn!

En het grand dessert bestond uit een keur van toetjes waarbij alledrie de Turven teams op smaakvolle wijze de cup-finale bereikten. De finale gang werd uiteindelijk Black Bears (VRC 1) tegen Grey Pumas (VRC 3) waarbij de Pumas met een punt verschil de zoete overwinning innamen.

Al met al was het voor iedereen een verrukkelijke dag waarbij ook dit toernooi voor VRC weer smaakte naar meer!