Voorburgse Rugby Club organiseert met groot succes regionale rugby dag voor de allerkleinste rugbyers!

Met een knipoog naar de Small Blacks van de All Blacks uit Nieuw Zeeland organiseerde VRC op 11 november voor het eerst in haar bestaan de Small Oranges Day. Een regionale rugby dag voor spelers in de leeftijdscategorie 4-5 jaar; de Guppen. In totaal deden er 8 teams mee van verschillende clubs uit Rotterdam, Delft en Leiden.

Na een kort welkomstwoord gingen de 60 guppen helemaal los op de verschillende oefeningen die op de velden waren uitgezet. Korte rondvraag leerde al snel dat de oefening met de hitshields (stootkussens) favoriet was. Er is immers niets leukers dan met een ovale bal in de handen de begeleiders omver te duwen en een try te scoren!

De tweede helft van de dag werden er wedstrijden gespeeld waarbij hetgeen geleerd in de oefeningen meteen in de praktijk kon worden gebracht. Na zich tegoed gedaan te hebben aan fruit en broodjes knakworst, kreeg iedere rugbyer een echte medaille en een Small Oranges t-shirt met een handtekening van Tim Visser; Nederlands eerste professionele rugby speler die onder andere uitgekomen is voor het nationale team van Schotland.

Al met al een bijzonder geslaagde rugby dag waarop Voorburg haar goede kant heeft kunnen laten zien. Na afloop ontving de organisatie van de Voorburgse Rugby Club veel complimenten voor de organisatie. Er werd dan ook direct de ambitie uitgesproken om dit een volgend jaar opnieuw te organiseren en dan te streven naar minimaal 100 deelnemers. Een begin van een mooie traditie!