Zaterdag 12 oktober reisden twee Turven-teams van de Voorburgse Rugby-Club af naar het Jan van Burg toernoooi bij RC The Hookers in Hoek van Holland. De verwachtingen waren hooggespannen door de toernooizeges eerder in het seizoen bij Sparta en Roosendaal. Maar boven alles stond het vooruitzicht op een toernooidag vol rugbyplezier voor de Black Panthers en de White Lions van VRC.

Eenmaal aangekomen bij RC The Hookers bleek al snel dat de rugbyers van VRC hun beste spel zouden moeten spelen om ver te geraken in het toernooi. De tegenstanders waren namelijk niet de minsten: The Hookers, Rotterdamse Rugby Club, RFC Gouda, RC Delft en WRCH Invictus. Een ijzersterk bezet toernooi!

Direct vanaf het startsignaal van de eerste wedstrijden lieten de Turven van de Voorburgse Rugby-Club geen misverstand ontstaan over hun intenties. Met name door het uitstekende teamspel wisten beide teams zich te onderscheiden van de andere teams en al hun poulewedstrijden te winnen. Splijtende aanvallen met sterk supportspel en imposante samenwerkingen in de verdediging bleken het winnende recept voor het behalen van de finale, waarin beide teams van de Voorburgse Rugby-Club tegenover elkaar stonden voor de eindzege van het toernooi.

In een absolute thriller van een finalewedstrijd werd er 6-6 gelijkgespeeld. Een beter resultaat was niet denkbaar! Het laat ook zien dat de Turven-strategie van VRC om niet met selectieteams te spelen maar alle teams juist in gelijke speelsterkte in te delen, zijn vruchten afwerpt.

Vol trots namen beide teams de bekers voor de eerste en tweede plaats in ontvangst om mee te nemen naar de opening van het clubhuis, later diezelfde dag.