Onze eigen Tess, die vorig seizoen speelde bij de Junioren, wordt met ingang van seizoen 2019-2020 trainster bij de Turven. Superleuk dat ze dat wil doen en een geweldig voorbeeld erbij voor de meisjes van 6 jaar en ouder.

Helaas moet Tess het team in het nieuwe seizoen verlaten, omdat zij een jaar ouder zijn en een leeftijdscategorie (Colts) hoger gaan spelen. “Ik ga ze ontzettend missen, maar gelukkig mag ik nog een paar maanden met ze mee trainen. Ik ben super-dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken en had het voor geen goud willen missen! Ik heb heel veel nieuwe vrienden en ga zeker naar hun wedstrijden kijken!”

Lucas Avink, hoofdtrainer van de Turven, heeft Tess toen hij dat hoorde, benaderd met de vraag of ze het niet leuk zou vinden om de Turven te komen trainen. En dat zag ze meteen zitten! Tess: “Dat vond ik direct een superleuk idee! Ik vind het heel erg belangrijk dat kinderen van jongs af aan kennismaken met een sport. Hierdoor leer je je eigen talenten kennen, omgaan met andere mensen en samenwerken. Daarnaast is het heel erg leuk om iets waar je zelf veel plezier in hebt, aan anderen te leren. De kinderen zijn heel enthousiast en ik word er altijd vrolijk van om te zien hoe leuk ze het hebben. Ik heb heel veel zin om ze volgend seizoen te trainen en ze te zien groeien in hun sport!”

Tess zal op de woensdagen samen met Lucas, Koos, Jerome, Ward, Bas en Maarten de Turven trainen van 17.30- 18.30 uur op De Star. Tevens zal zij als coach de Turven begeleiden tijdens hun wedstrijden op zaterdag.