Strength & Conditioning training

De Voorburgse Rugbyclub start aanstaande woensdag  met Strength & Conditioning training die tot aan de zomervakantie gegeven zal worden. In het verlengde hiervan stellen wij ook graag onze special skills trainer Björn Buijs aan u voor!

Björn Buijs

Björn is afstuderend student aan de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven. Tijdens zijn studie is hij in aanraking gekomen met de Rugby sport en sindsdien gepassioneerd geraakt door deze mooi sport. Hij zal VRC vertegenwoordigen als hoofdtrainer van de Turven en is daarnaast ook één van de zeven special skills trainers.

Björn is niet onbekend in het lesgeven. Hij geeft les in surfen, snowboarden en Crossfit. Ook verzorgt hij namens VRC de rugbyclinics, vanuit zijn bedrijf Ananas Sports.

Dirk Danen

Voor de technische input (op en rond het veld) zal Björn ondersteuning krijgen van Dirk Danen. Dirk is Performance Coach bij The Athlete Factory waarbij 1 van zijn specialiteiten Strenght & Conditioning is. Hij heeft ook training gegeven bij De Harde Leerschool voor jongeren met een moeilijk verleden.

Dirk is zijn rugby carrière  begonnen in Roozendaal. Inmiddels komt hij uit voor Hilversum en Oranje als derde rijer.