Op zaterdagavond 29 januari aanstaande organiseert de Voorburgse Rugby-Club een reflectorentocht voor al haar 65 Benjaminspelers (leeftijdsgroep 8-10 jaar). In 5 teams zullen de rugbyers in de kou en het donker met zaklampen reflectoren moeten vinden om zo de weg te volgen langs tien vragen over de rugbysport. De route in het groengebied Leidschendammerhout, leidt langs moeilijk begaanbare bospaden en zal de jonge rugbyspelers testen op hun moed, kameraadschap en kennis van de rugby.

De Voorburgse Rugby-Club heeft deze kans aangegrepen om geld in te zamelen voor het burger-initiatief “Hart voor Afghanistan”. Dit initiatief is gestart om aandacht te vragen voor de humanitaire noden, in het bijzonder de situatie voor kinderen.

Om te steunen, laten de jonge rugbyers van Voorburg zich sponsoren voor ieder goed gegeven antwoord. Zo hopen ze een significant bedrag in te zamelen, waarmee UNICEF hulp kan bieden aan  zoveel mogelijk kinderen en gezinnen om de hongerwinter door te komen.

Nog op dezelfde avond, zal het ingezamelde bedrag bekend gemaakt worden en zullen de rugbyers een cheque overhandigen aan de initiatiefnemers van “Hart voor Afhanistan”. De initiatiefnemers keren daarna terug naar het Malieveld in den Haag, waar de avond wordt vervolgd met “een nacht in de kou” gevolgd door een weeklange wandelmars door West-Nederland.