Wat een rugbydag! De Red Dragons turven speelden zaterdag 25 mei op het Dukes Jeugd toernooi in Den Bosch. En wat voor een toernooi! In het prachtige Zuiderpark naast het thuishonk van The Dukes werden er in een relaxte, festivalachtige sfeer prachtige wedstrijden rugby gespeeld in verschillende leeftijdscategorieën. Teams uit alle hoeken van Nederland, waaronder Deventer, Amstelveen en Maastricht waren naar Den Bosch afgereisd voor dit bijzonder goed georganiseerde toernooi.

De Red Dragons hadden er duidelijk zin in vandaag en onder leiding van interim coach Dave werden dan ook alle poulewedstrijden zeer overtuigend gewonnen. Dit tot grote vreugde van de enthousiaste club ouders aan de zijlijn. Er werd 7 tegen 7 gespeeld en dat vergde van onze Dragons extra uithoudingsvermogen, want er waren geen wisselmogelijkheden. Er werd hard gewerkt, overgespeeld, sterk verdedigd door het trekken van een geweldig aantal tags en dubbel tags en natuurlijk gescoord. In een bloedstollende halve finale werd vervolgens van thuisclub The Dukes gewonnen met een “sudden death” try in de verlenging. De adrenaline liep hoog op, maar na een rustmomentje en de wetenschap dat er sowieso een beker mee naar Voorburg zou gaan, gingen onze jongens en meisje met plezier de finale in.

Ook in de finale waren de twee teams uitermate aan elkaar gewaagd en moest er wederom een verlenging aan te pas komen. Dit keer was de tegenstander net een fractie sneller. Even was de teleurstelling van de vermoeide gezichten af te lezen maar onze Dragons herpakten zich als echte sporthelden. Bij de prijsuitreiking waren de alom bekende grijnzen weer terug en mochten de Red Dragons een prachtige trofee mee naar huis nemen voor een welverdiende tweede plaats.

Hard werken, focus, doorpakken, niet opgeven, met plezier samen spelen met respect voor elkaar en voor de tegenstander. Het heeft wederom zijn vruchten afgeworpen en we kunnen met zijn allen niet anders dan trots zijn op deze kanjers!