De rugbytrainingen zijn nog maar net hervat en de Mini’s (spelers van 10-12 jaar) van de Voorburgse Rugby-Club kunnen niet wachten tot het wedstrijdseizoen weer van start gaat. Zouden ze het nog kunnen na deze lange, warme zomervakantie? Zaterdag 10 september reisden er twee teams af naar Utrecht en Breda, om zich daar voor te bereiden op de start van de competitie.

In Utrecht werden er vriendschappelijke wedstrijden gespeeld met  een extra scrumtraining. De contested 5 man scrum is dit jaar nieuw voor veel van de spelers. Een scrum is een manier van spelhervatting na een kleine overtreding, zoals een voorwaartse pass of een knock-on.
Trainer Chrispijn in Utrecht: ‘Ons team heeft een enorm goede scrum. De tegenstander was erg sterk maar vanwege de lage scrum stonden ze stevig en werden ze niet achteruit geduwd.’

In Breda heeft het andere team het Pre-Season Toernooi van Breda gespeeld. Vanaf de eerste wedstrijd tegen de Wasps stonden de Mini’s helemaal klaar om mooi rugby te laten zien door schitterende tackles, sterke scrums en mooie tries. Alle wedstrijden van het toernooi werden gewonnen en dus mochten de Minis zich tot kampioen van het toernooi kronen.
Trainer Lucas in Breda: ‘Het mooiste resultaat vind ik dat het geen enkel team gelukt is om een try tegen ons te maken. Erg indrukwekkend! Dat betekent dat er een erg goede basis staat waarop we kunnen doorbouwen. Iedereen heeft zijn bijdrage geleverd aan dit mooie resultaat.’