VRC - Bassets Junioren

Wát een wedstrijd vandaag! Dit beloofde de spannendste wedstrijd van het seizoen te worden. Zowel de Bassets uit Sassenheim als de Junioren van VRC maken kans op het kampioenschap in de Shield Poule en zijn aan elkaar gewaagd.
Voor het eerst dit seizoen hebben we zowaar 15 spelers op de been, de Bassets hebben er 21. De teams zijn gespannen en om 12 uur gaat het startsignaal. Het gaat in het begin vrij gelijk op, tackles en rucks over en weer en pas na 12 minuten wordt de eerste try gedrukt door de Bassets. De conversie gaat er ook in. Vrij snel heeft VRC de bal uitgeschopt vlak bij de tryline en komt er een line-out. Een mooie kans op een try. De bal lijkt in de sloot te hebben gelegen, want op de een of andere manier laten wel 4 VRC-junioren achter elkaar de bal uit hun handen glippen, pakt een Basset de bal en zet het op een lopen…. en scoort de tweede try en conversie voor de Bassets. Als publiek heb je het dan even niet meer hoor.

Dan wordt gelukkig snel een try door VRC gemaakt, en vlak voor tijd nog eentje, beide conversies zitten ook, eentje echt vanuit een onmogelijk hoek maar hij zit. 14-14 is de stand bij rust. In de rust spreekt Julius de Junioren van VRC rustig toe. Hij geeft aanwijzingen van waar het beter kan. Ze spelen goed zegt hij, maar ze benutten de kansen niet. De scrum wordt te vaak achteruit gezet. Dat geeft de tegenpartij een gevoel van macht, waardoor ze beter gaan spelen. Dat moet anders. Een paar minuten later wordt het spel hervat. De supporters roepen hard vanaf de kant want er zijn veel mensen komen kijken naar de wedstrijd.

De eerste try na de rust is voor VRC. Helaas wordt de conversie gemist. Dan scoren de Bassets, met wel een conversie. Het staat dus 19-21. Tien minuten voor tijd. De spanning is te snijden bij het publiek. Gaan we nu verliezen op een conversie? Beide teams geven niet toe, de bal gaat van de ene kant naar de andere kant totdat de bal bij VRC komt, nog wel een heel eind van de try line. Maar hij begint te lopen en te lopen, van allerlei kanten komen de Bassets achter hem aan, hij wordt eigenlijk ingehaald maar hij heeft toch nog de kans op de bal over de tryline te drukken! De conversie gaat er ook in dus de score is 26-21. Een paar minuten later het eindsignaal. Yes! Gewonnen! Geweldig! Gefeliciteerd jongens!