VRC op bezoek bij de oudste rugbyclub van Nederland!

Afgelopen vrijdag was het bestuur van de Voorburse Rugby Club (VRC) uitgenodigd door Delftsche Studenten Rugby-Club (DSR-C) voor een inauguratiediner in Delft. DSR-C is de oudste rugbyclub van Nederland en bestaat al sinds 1918. Het bestuur van DSR-C heeft ons hartelijk ontvangen met een hapje en een drankje en door het magistrale “Phoenix” pand rondgeleid.

Tijdens het diner hebben wij namens VRC een geschenk aan het bestuur van DSR-C aangeboden. Een Romeinse strijdhoorn die werd gebruikt in de tijd van de nederzetting Forum Hadriani in het jaar 47 na Chr. VRC werd op zijn beurt ook verrast met een geschenk van DSR-C. We kregen een zwart-rode mijlpaal uit respect voor het tot nu toe behaalde resultaat van onze startende club waarbij de rugby values zo hoog in het vaandel staan. We hebben het diner afgesloten met de afspraak om voortaan bij elk Six Nations Tournament minimaal 1 wedstrijd samen te kijken. Het bestuur van VRC samen met het bestuur van DSR-C. Een nieuwe traditie als aanvulling op de bestaande mooie tradities die we natuurlijk in leven zullen houden.

Het bestuur van VRC is DSR-C zeer dankbaar voor het warme onthaal en de gastvrijheid!