De Gemeente Leidschendam-Voorburg voerde in 2017 een social media campagne waarmee zij  wilde benadrukken dat niemand buitenspel moet komen te staan vanwege zijn of haar afkomst, religie of seksuele geaardheid. Wegens bewezen succes krijgt de campagne nu een vervolg in de vorm van een filmwedstrijd. Meedoen kan nog tot 16 april, dus wees er snel bij!

Hierna volgen opzet en regels van de campagne en wordt uitgelegd hoe je kunt meedoen.

Opzet filmwedstrijd “Sport is voor iedereen!”

Uit het campagnefilmpje van 2017 is gebleken dat social media een krachtig middel is om veel mensen te bereiken met de campagneboodschap. Daarom zetten we nu een tweede Social Media actie op. Doelgroep: sporters vanaf 10 jaardie actief zijn binnen een vereniging in Leidschendam-Voorburg. Om deel te nemen, moet je het volgende doen:

1. Maak een filmpje met de boodschap: Bij onze club is iedereen welkom en word je geaccepteerd zoals je bent, ongeacht afkomst, religie en/of seksuele geaardheid´
  2. Stuur het filmpje vóór 16 april naar: sportisvooriedereen@senw-lv.nl. Vermeld daarbij naam, leeftijd en mailadres van alle deelnemers. Grote bestanden kun je via ‘WeTransfer” versturen.
  3. Deel dit filmpje tussen 16 en 23 april op Instagram met de hashtag #sportisvooriedereen

Spelregels filmpje:

• Er spelen minimaal 4 personen in het filmpje;
  • De deelnemers zijn allemaal 10 jaar of ouder;
  • Het filmpje duurt maximaal 60 seconden;
  • Laat de regenboogkleur (zie de campagnefoto) zoveel mogelijk terugkomen in het filmpje;
  • Het moet een positief filmpje zijn! Negatieve filmpjes worden gerapporteerd bij Instagram, verwijderd en kunnen niet deelnemen aan de prijsvraag.

Wat kan je winnen?

Op 23 april worden de drie winnende filmpjes bekend gemaakt:

1. Het filmpje dat op 23 april om 10:00 uur de meeste likes heeft;
  2. Het filmpje dat door de jury als meest origineel is verkozen;
  3. Het filmpje waarin de boodschap het sterkst wordt overgebracht.

Er zijn natuurlijk weer hele leuke prijzen te winnen. De prijsuitreiking zelf zal hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden in het ADO stadion. Alle deelnemers krijgen een “Sport is voor iedereen!” bidon (zie foto). Deze worden na afloop aan de contactpersoon van de vereniging geleverd door SenW.