Onze allereerste lichting oudste jeugd, de Colts, gaat volgend seizoen voor het grootste deel over naar het Senioren-rugby. De harde kern van deze groep: Rick, Mike en Boris zijn in 2015 als Mini’s bij VRC begonnen. Een jaartje later kwamen Chris, Jay, Ruben, Tobias en Daan erbij, die in 2017 bij de Junioren gevolgd werden door Jip, Tess en Matthias. In 2018 kwam Luc erbij. In 2019 en 2020 kwamen Lukas, Lucas, Ties, Berend, Guus, Thomas, Bas, Brechtje, Reinout, Luuk en Olivier er nog bij.

De afgelopen drie seizoenen (vanaf oktober 2018) trainde dit team onder leiding van hoofdtrainer Julius Breinburg en Sander van Ewijk. In 2019 werden de Junioren kampioen in de Shield Poule A en plaatsten zich voor de finale van het NK Sevens in Amsterdam. Het seizoen 2019-2020 werd geclusterd met RC Delft en eindigde het team als 4e in de Colts Plate competitie, een behoorlijke prestatie! Dit seizoen startte het team veelbelovend in de Bowl competitie met een fantastische win tegen HRC Co-II.  Door Corona werd er maar 1 wedstrijd gespeeld…..

Dit seizoen werd eerst op 15 a side en vanaf januari – in de hoop dat het NK Sevens alsnog georganiseerd zou worden – op Sevens getraind. Ondanks de lockdowns die drie van onze spelers letterlijk buitenspel zetten, werd er zoveel mogelijk doorgetraind. Weliswaar waren niet alle trainingen compleet volgeboekt, maar het merendeel van de spelers kwam gewoon twee of zelfs drie keer per week trainen, op zich al een prestatie!

Komende zondag neemt het team, samen met de oudergroep, op gepaste wijze afscheid van de club en van het jeugdrugby. Bij VRC zal volgend seizoen helaas geen seniorenteam, maar ook geen Colts-team zijn. Onze jongens en meisjes vliegen daarom uit naar seniorenteams bij andere clubs of naar het studentenrugby, of blijven nog een jaartje bij een ander Coltsteam spelen.

We wensen hen allemaal heel veel geluk en succes en hopen een aantal van hen in een andere rol bij VRC blijft aangesloten!