Laat je van je sportieve kant zien en doe mee aan de Samenloop voor Hoop (Park Vreugd en Rust, Voorburg, 26 en 27 mei 2018)

Kanker. Wij denken, nee weten zeker, dat iedereen daar wel een keer mee te maken heeft gehad. In je directe familie, kennissen- of vriendenkring. We kennen allemaal wel iemand die de strijd heeft moeten aangaan of de strijd nog steeds aangaat. Sommigen hebben de ziekte achter zich gelaten; anderen zijn minder gelukkig geweest. We kennen  ook allemaal het verdriet en de onmacht die er bij horen. Verdriet om dat je weet wat er zou kunnen gebeuren; onmacht omdat het vaak zo oneerlijk voelt.

Hoe mooi zou het zijn als we deze ziekte zouden kunnen ‘degraderen’ tot slechts een chronische ziekte? Daar waar nu de eerste gedachte vaak een levensbedreigende is. Om dat te realiseren is er (veel) geld nodig voor onderzoek. Daarom organiseren wij in het weekend van 26 en 27 mei de Samenloop voor Hoop Haaglanden. SamenLoop voor Hoop is 24 uur wandelen voor kankeronderzoek. Daarbij wisselen teamleden elkaar af op een parcours, als symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker. Rondom de wandelestafette heeft elke editie een bijzonder programma voor bezoekers, boordevol muziek en activiteiten.

Inmiddels hebben zich al 11 teams ingeschreven voor SamenLoop. Een team bestaat uit minimaal 15 personen. Wij verwachten dat er ook binnen de Voorburgse Rugby Club voldoende mensen zijn die hier hun beste beentje (letterlijk) voor willen zetten. Dus: kom in actie en sluit je aan. Aanmelden kan als team(captain) of als (individuele) loper.

Wil je meer weten? Kijk dan op de website www.samenloop voorhoop.nl. Heb je interesse om een eigen team samen te stellen? Kom dan naar onze teamcaptainbijeenkomst. Deze  vindt plaats op donderdag 1 februari  bij de Leidschendamse Speeltuinvereniging, Rozenlaan 16a te Leidschendam. Inlooptijd 20.00 uur, starttijd van de avond is 20.15 uur. Jullie zijn van harte welkom!

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

Ellen Saurwalt & Jan-Willem Pauptit

Commissie Teamwerving Samenloop voor Hoop Haaglanden