Traditiegetrouw is het toernooienseizoen tijdens Pasen gestart met de sterk bezette toernooien van Etten-Leur en Haarlem. In het voorseizoen hebben onze Benjamins hun klasse al getoond door de toernooien van Breda en Delft te winnen. De verwachtingen waren daardoor hoog gespannen…

In Etten-Leur werden de poulewedstrijden probleemloos gewonnen. Daarna volgde een absolute thriller van een halve finale tegen de Rotterdamse Rugby-Club. Na de reguliere speeltijd gespeeld te hebben, stond het gelijk tussen beide teams. Er waren 15 zinderende minuten extra tijd nodig voordat de winnende try werd gemaakt. In de finale werd er nipt gewonnen van The Dukes uit Den Bosch en daarmee kroonden de Benjamins van VRC zich tot kampioen van het toernooi van Etten-Leur.

Twee andere Benjamins-teams reisden af naar het sterk bezette paastoernooi van Haarlem. Ook op dit toernooi wisten beide teams al hun poulewedstrijden te winnen. Daardoor plaatsten ze zich voor de halve finales. In de halve finales wonnen de Benjamins van DIOK en de Houtsche RC. Hetgeen resulteerde in een finale waardige eindstrijd tussen beide teams van de Voorburgse Rugby-Club met een beker voor de eerste en tweede plaats als eindresultaat. Alsof dit prachtige resultaat nog niet genoeg was, wisten ook onze jongere clubgenoten het toernooi voor de Turven (6-7 jaar) te winnen.

Lucas Avink (hoofdtrainer): ‘Ik vind het echt heel bijzonder dat onze rugbyers zo goed en constant presteren op deze sterk bezette toernooien, waaraan alle grote clubs van Nederland deelnemen. De spelers hebben uitmuntend samenspel laten zien en hebben vooral ook met heel veel passie en plezier gespeeld. Alle trainers, team managers, ouders en clubgenoten zijn dan ook enorm trots op de Benjamins!