Zaterdagavond keek een aantal buurtbewoners vreemd op. Na eerst getuige te zijn geweest van een drukbezocht Turven toernooi, veranderde het doorgaans rustige Sportcomplex De Star ‘thuishaven van de Voorburgse Rugby-Club’ in een enthousiaste tentenzee met joelende en uitbundige kinderen.

Na afloop van het eerste VRC Turven Toernooi waarbij de rugby- en VRC-waarden & normen discipline, respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier tijdens de wedstrijden centraal stonden, was het tijd om die normen en waarden invulling te geven tijdens een geweldig avondje uit voor de Turven!

De avond startte met een overheerlijke en uitgebreide barbecue voor de Turven en hun ouders en broertjes of zusjes. Maar liefst 77 ouders en 84 kinderen hadden de uitnodiging van de Grote Turven Barbecue dit jaar geaccepteerd en genoten tijdens de zomerse avond met zijn allen van de overheerlijke barbecue gerechten aan de verschillende teamtafels van de club. Dat de kinderen er al een hele dag op hadden zitten, was niet merkbaar. Vol enthousiasme bleven ze in de weer met een rugbybal en showden de mooiste capriolen op het springkussen.

Halverwege de avond was het woord aan Mat om stil te staan bij de ontwikkeling van de Turven. En kregen de ouders een prachtige roos uit handen van hun Turf als bedankje voor het halen en brengen waardoor ze de trainingen en wedstrijden bij kunnen wonen. Na Mat nam Coline het woord om de coaches & trainers in het zonnetje te zetten en ze te bedanken voor hun inzet voor de club, de sport en vooral voor de kinderen. Aangezien dat veel tijd kost kregen ze allemaal een gepast ‘quality-time-met-je-partner-kadootje’.

Ondertussen nam het enthousiasme van de Turven niet af en wachtten zij ongeduldig op het moment dat er afscheid kon worden genomen van de ouders. Zelfs het marshmallow roosteren kon ze niet lang bekoren. Eindelijk was het moment daar en mochten zij met hun vriend of vriendin hun slaapplaats opzoeken! Het duurde tot na middernacht voordat de rust op het Sportpark was teruggekeerd.

Na een heerlijk ontbijt was het zondag dan toch echt tijd om naar huis te gaan, alhoewel lang niet iedereen dat zag zitten. VRC is een jonge club, maar we mogen trots zijn dat onze Turven al zo’n hechte groep vormt waar vriendschap, plezier en de rugbyliefde centraal staat.