Op een zonovergoten rugbyveld speelden de Turven afgelopen zaterdag tegen verschillende teams uit de regio. De districtswedstrijden werden deze keer georganiseerd door Rugby Football Club Gouda. Dankzij het schitterende weer, goede organisatie, enthousiaste toeschouwers langs de lijn en een geweldige inzet van onze jonge rugbyspelers werd het een mooie ochtend.

In de eerste wedstrijd speelden de White Lions tegen Rotterdam. Waar ze in het begin nog wat warm moesten draaien, werd dat in de loop van de wedstrijd ruimschoots goed gemaakt met fraaie staaltjes teamwork en prachtig rugbyspel met een nipte overwinning als gevolg.

Tijdens de volgende match moesten de ongeduldige turven hun meerdere erkennen in een tweede team van de Rotterdamse Rugbyclub. Ondanks strak geregisseerde en opgezette aanvallen waarin nieuwe technieken werden gedemonstreerd met een record aantal tags als gevolg, waren enkele snelle Rotterdamse pupillen onze turven net te snel af.

De afsluiter was de derby tegen HRC. De gedrevenheid spatte er af bij de Voorburgse jeugd. Vastbesloten om hun coach Lucas trots te maken, haalden de jongens & Rose alles uit de kast.  Aanvallen van de tegenstander werden een halt toegeroepen en omgedraaid, wat naast een zeer groot aantal zelf opgezette tries een prachtig puntensaldo en een ruimschootse overwinning opleverde.

Lucas: ‘Het was een fantastische ochtend. De White Lions moesten er even inkomen, maar eenmaal ‘on fire’ demonstreerde ieder teamlid zijn vaardigheden. De inzet van de Turven is hoog, het spelplezier groot. Nu nog zorgen dat ze het niveau van de laatste wedstrijd van begin af aan demonstreren.’