Voorburgse Rugby Club start Jeugdtrainingen bij HSV Catch

Voor de rest van dit seizoen heeft de Voorburgse Rugby Club (VRC) een tijdelijke plek gevonden om te kunnen trainen. Honk- en softbalvereniging Catch stelt dit jaar gedurende de wintermaanden haar veld ter beschikking voor de jeugdige rugby-ers.

Zowel Catch als VRC zijn content met deze samenwerking. “VRC traint op drie momenten in de week” aldus voorzitter HSV Catch Monique Remmers, “het veld blijft daarnaast beschikbaar voor onze teams die de winter door willen trainen”. Honk- en softbal is een zomersport. De drukste veldbezetting is tussen maart en oktober. Hierdoor is er voor VRC in de overige maanden ruimte om gebruik te maken van de velden.

HSV Catch wil graag een positieve meerwaarde hebben voor het sportklimaat in de gemeente Leidschendam-Voorburg. Met deze samenwerking dragen zij weer een steentje bij. Ook VRC kan door deze samenwerking in ieder geval weer een jaar verder met het succesvolle jeugdrugby. VRC hoopt wel dat er op niet al te lange termijn een structurele oplossing komt. Hiervoor voert zij intensief overleg met de gemeente.

Secretaris VRC Danny ten Bosch en voorzitter Catch Monique met de jongste rugby-ers en hun trainer Kour van der Laan tijdens de eerste training op Catch.

Over Catch

HSV Catch is binnen de regio Haaglanden een sportvereniging die uitdagende sportieve en sociale activiteiten aanbiedt gericht op honk- en softbal. Catch investeert duurzaam in vrijwilligers, leden en de maatschappij. Wij bieden een veilige en sociale omgeving waar iedereen tot zijn recht komt en gewaardeerd wordt voor de prestaties die hij levert voor de vereniging.

Over Voorburgse Rugby Club

De Voorburgse Rugby Club is een nieuwe club, opgericht in 2015. Deze snel groeiende club (inmiddeld 130 leden) richt zich volledig op de jeugd en heeft als missie het beste uit ieder kind te halen op recreatief en competitief niveau van de rugby way of life!