Tot vrijdagmiddag was het onzeker of het veld goedgekeurd zou worden, maar gelukkig kregen we groen licht en was de eerste thuiswedstrijd van de Benjamin-teams Grey Pumas en de White Panters een feit!

In alle vroegte werden de velden uitgezet om de 5 gastteams te ontvangen. Een waterig zonnetje liet zich zien, de wedstrijden waren ‘strak’ gepland in verband met Sinterklaas en de Benjamins hadden er duidelijk zin in!

Hoe erg werd meteen zichtbaar in de eerste wedstrijd: ze stonden direct aan! Dit tot grote blijdschap van de coaches en ouders langs de lijn. We werden getrakteerd op mooi samenspel, het betere support-werk, leuke tactieken (lang leve de schaar!) en fraaie tries.

Dat er iets in de lucht zat was voelbaar. Ze bleven strijden als een team, herstelden snel waar nodig en bleven gaan. Het regende dan ook complimenten van de trotse ouders vanaf de zijlijn. Elke try werd met applaus ontvangen, of het nu voor een van de thuisploegen was of niet.

De dag werd beslist met een derby van gelegenheidsteam The White Pumas tegen HRC. De nieuwe formatie gaf iedereen na een uur speeltijd opnieuw energie en de aanval werd ingezet, geblokkeerd, overgenomen, punten werden aan beide kanten gemaakt. Wat een geweldige wedstrijd! Wat een plezier om naar te kijken. En wat mooi dat VRC bleef strijden en elke meter bevocht – met een overwinning als resultaat!

Na het fluitsignaal vielen ze even stil, maar al snel hoorde je de opgewonden kinderstemmen weer over het veld schallen. De mooie wedstrijd nog op hun netvlies, hun tegenstanders en vriendjes van school bedankend. Het ‘hiephoi-en’ klonk nog nooit zo enthousiast!