Na een enerverend competitieseizoen was het zaterdag 8 juni zover: de VRC-Junioren namen deel aan het NK Sevens, het een na laatste toernooi van dit seizoen.

Dit seizoen moest VRC op zoek naar een nieuwe trainer voor de Junioren. De komst van Julius Breinberg bleek een gouden oplossing. Hij bracht een nieuwe trainings- en spelmethode mee die diverse overwinningen opleverde en resulteerde in de kampioenstitel in de Shield poule.

Bovendien kampte het team vanaf het begin van het seizoen met een tekort aan spelers. Rugby speel je niet met een elftal, maar met 15 spelers. Dat zij zonder wisselspelers kampioen zijn geworden in de Shield Poule én zich daarna wisten te plaatsten voor het NK Sevens is bewonderenswaardig en zegt iets over de drive en mentaliteit van onze jongens.

Deelname aan het NK was de kers op de taart en beloning voor al het harde werken: een toernooi met de 16 beste teams van Nederland. De eerste wedstrijd verliep voorspoedig, maar vanaf de tweede wedstrijd ging het minder. Het team deed er alles aan om terug te komen, maar tevergeefs. Dan zie je de ware rugbyspirit terug in deze hechte vriendengroep: geen hangende koppies, maar toch door willen gaan.

Winnen en verliezen. Het hoort bij elke sport. Deze eerste deelname smaakt echter naar meer! Volgend jaar wil dit (dan Colts) team weer op het NK Sevens staan, maar dan graag met een aantal spelers erbij. Wil je deel uitmaken (met of zonder rugbyervaring) van dit bijzondere team, meld je dan snel bij ons aan!