Het Black Bears Turven-team nam afgelopen zondag deel aan het Moederdag-toernooi in Oisterwijk. Over de sterke reputatie van dit toernooi van de Oysters, vanwege de gezelligheid, het lekkere eten en de strakke organisatie, was niets gelogen. Voeg daar een stralend zonnetje aan toe en aanmoedigingen van en voor de ook aanwezige Benjamins en menig moeder langs de lijn verklaart dit een prima invulling van Moederdag.

Direct vanaf de eerste wedstrijd was duidelijk dat we, met een paar invallende spelers uit de andere Turven-teams erbij, een bijzonder sterke ploeg op het veld hadden staan. Het was duidelijk dat de kinderen voelden dat er dit keer iets te winnen viel. Hier en daar werd de bal soms wat minder en selectiever gepasst dan normaal, maar desalniettemin lieten onze Turven mooi, fair en respectvol rugby zien waar we als vereniging apetrots op mogen zijn.

De wedstrijd tegen het Roosendaalse Bekaro was even spannend, maar uiteindelijk won VRC alle wedstrijden in de poule en mochten de Black Bears zich bewijzen in de halve finale tegen de Dukes. De spanning werd inmiddels ook bij de ouders zichtbaar. Ook deze wedstrijd wisten de VRC Turven echter overtuigend te winnen!

In de finale werd gestreden tegen RC Tilburg. De ouders die de Tilburgse Turven al hadden zien spelen, wisten dat dit een pittige tegenstander zou worden. De finale kan zonder enig overdrijven bloedstollend genoemd worden. En niet alleen vanwege het roodbesmeurde shirt van Logan van een flinke bloedneus eerder op de dag. Met rust verklaarde de scheidsrechter de tussenstand 2-2. In de tweede helft hebben onze Black Bears onder andere met een vlekkeloos uitgevoerde “scissors pass” de score tot 5-4 weten te brengen waarop ze met een grijns van oor tot oor de grote beker in ontvangst mochten nemen.

Deze Moederdag vergeten de kinderen én de ouders nooit meer!