Een van onze verenigingsdoelstellingen is, om onze Rugby skills te verbeteren en ons te blijven ontwikkelen. In dat kader komt Sascha Werlich seizoen 2021-2022 VRC versterken met een Coach-de-Coachtraject voor onze trainers. Onze trainers krijgen hiermee ook een kans om hun eigen persoonlijke (trainers-)vaardigheden ten aanzien van ‘hoe’ je het overbrengt op het veld te ontwikkelen. We zijn dan ook erg blij met de komst van Sascha!

Sascha heeft binnen de professionele rugbywereld haar sporen verdiend. Zo was ze onder andere Bondscoach Nederlands Dames Rugby en ze heeft zich daarnaast ontwikkeld op het vlak van het opleiden van coaches en educators. Haar aanpak typeert zich dan ook als gepassioneerd, inspirerend en nieuwsgierig.

Sascha: ‘Mijn coachingstijl is gericht op ontwikkeling van het individu, samen zoeken naar ‘the point of difference’. Wanneer je je sterke punten weet en kan inzetten vergroot dit je zelfvertrouwen. Dit geeft een platform om grenzen te verleggen en uit je comfortzone te stappen. Alleen wanneer alle teamleden zich betrokken voelen bij het succes van het TEAM kan een TEAM succesvol zijn’.

Welkom bij VRC en ontzettend veel plezier gewenst bij het trainen van onze jeugd en staff!