De junioren van RC Eemland en de VRC na de wedstrijd op 14 april

Afgelopen zaterdag speelden onze Junioren hun laatste NRB-competitiewedstrijd in Bowl poule A tegen Eemland JU-2.  Hoewel het een thuiswedstrijd zou zijn, moesten we uitwijken naar een andere locatie aangezien op ons ‘thuis’ veld bij WRCH een Gaelic toernooi werd gehouden.

En daarom was de KO, onder toeziend oog van vele van onze trouwe fans,  om half twee bij Hermes DSV in Schiedam die zo vriendelijk waren om hun veld ter beschikking te stellen.

Ondanks dat het kampioenschap niet in gevaar kon komen, konden we na 20 minuten constateren dat onze jongens niet lekker in de wedstrijd zaten. Na 5 minuten werd weliswaar de eerste try gedrukt, maar er waren veel persoonlijke fouten en het team speelde niet zulk verzorgd rugby als in andere wedstrijden. Maar ook het feit dat RC Eemland een betere wedstrijd speelde dan de thuiswedstrijd heeft hieraan bijgedragen.

Overall gezien hebben de jongens goed gespeeld. Ze wonnen hun eigen scrums en line-outs. Hierdoor werd een goede basis gelegd voor de driekwarts en konden de wingers scoren. Bij een score van 70-12 floot de scheidsrechter af waarna een klein feestje kon worden gevierd…

Op 12 mei volgt bij WRCH de kruisfinale tegen RC Eindhoven, kampioen van Poule B.

Supporters van harte welkom!