Weer een paar primeur voor onze Junioren, beter bekend als de The Hague Barbarians. Ze boekten hun eerste overwinning in een uitwedstrijd tegen de Duuvelse Wasps uit Nijmegen. Na het verlies van vorige week heeft het team zich enorm verbeterd! De eerste 10 minuten werden ze onder druk gezet door de Wasps, maar de verdediging hield stand. De aanvallers waren erg competitief in de scrums en wonnen een paar keer de bal, maar The Wasps scoorden wel als eerste. De Barbarians bleven De Wasps onder druk zetten en Jesper Verbeek scoorde vlak voor rust. Onze Hooker, Lex van Wissen, wist via de conversie kick de score op 7-7 te brengen.

De tweede helft begon met een try van de Wasps en een gemiste conversie. Na een zeer atletische duik drukte Jesper Verbeek zijn tweede try waarmee de tussenstand op 12-14 kwam.

10 minuten voor het einde scoorden de Barbarians opnieuw door een sterke drive van Dinc Capar, de moeilijke conversie werd helaas gemist waardoor de score op 12-19 bleef staan. Ondanks de achterstand bleven de Wasps doorgaan. Een minuut voor het einde van de wedstrijd scoorden ze nog een try. Door een gemiste conversie kick bleven de Barbarians een minimale voorsprong houden die ze tot het laatste fluitsignaal hebben kunnen vasthouden.

Het was een geweldige teamprestatie voor de jongens: de scrums functioneerden goed en de verdediging was solide. Ondanks dat er nog genoeg verbetering mogelijk is voor de rest van het seizoen hebben ze een welverdiende eerste overwinning behaald!

Eindstand: Duuvelse Waasps 17 – The Hague Barbarians – 19