Met het begin van de zomervakantie eindigt automatisch het actieve rugbyleven van de leden van de Voorburgse Rugby-Club. Stonden de afgelopen maanden in het teken van trainingen, wedstrijden en veel leuke evenementen, nu is het tijd om de rugbyschoenen tijdelijk aan de wilgen te hangen en de rugby-accu weer op te laden.

Voordat het zover was, werd op een zonovergoten zaterdag het seizoen 2018/2019 afgesloten met een geweldige barbecue. Het clubhuis werd omgetoverd tot een waar restaurant waar de feestcommissie de scepter zwaaide. Honderd volwassenen en 80 kinderen hadden de uitnodiging geaccepteerd en genoten van de zwoele zomeravond en het heerlijke eten.

Uit handen van hun coaches ontvingen de kinderen aan het begin van de avond de befaamde rugbycertificaten. De bevestiging van hun inzet, technische ontwikkeling en het toepassen van de rugbywaarden en normen in de praktijk. Een feestelijk moment!

De sfeer zat er daarna helemaal goed in. Mochten de kinderen misschien eerst nog onwennig kijken naar de aanwezige DJ, vanaf het moment dat er prijzen te winnen waren met dansspelletjes, bestormden zij massaal de dansvloer al dan niet in het gezelschap van hun ouders. De waterpistooltjes die de kinderen kregen, werden uiteraard direct grondig getest!

Een praatje van de voorzitter, Peter Kolthof, mag op zo’n avond natuurlijk niet ontbreken. Hij maakte duidelijk wat een bijzonder jaar het eigenlijk was. Een jaar met veel hoogtepunten zoals de realisatie van de kantine en de organisatie van veel nieuwe evenementen. Dat alles had niet gekund zonder de hulp van vrijwilligers. Daarnaast werd de inzet van alle ouders aangehaald. Zij zorgen er tenslotte voor dat de kinderen er iedere keer weer staan en dat de club op hun steun kan rekenen tijdens de vele evenementen. Het bestuur had, met het oog op de zomervakantie, voor iedere gast een reislabel laten maken met de toepasselijke tekst “Vrijwilliger van ‘t jaar. Bedankt voor jouw betrokkenheid bij de club.”

Het geluid van blije kinderen was tot laat in de avond te horen en overstemde vaak de muziek. Misschien wel het mooiste kado en precies de reden waarom iedereen zich zo inzet voor deze jonge Voorburgse rugbyvereniging.