Afgelopen zaterdagochtend was het landgoed van Clingendael 3 uur lang rood-wit gekleurd. Maar liefst 40 ongeduldige turven gingen verdeeld over 5 teams met elkaar de strijd der strijden aan tijdens de eerste grote VRC Bunker speurtocht.

Tijdens deze ultieme test draaide het om teamwork, kracht, uithoudingsvermogen, creativiteit en het checken van de rugbykennis tijdens een 2,5 km off-road parcours langs bunkers door de bossen van Clingendael.

Op de aanwezige spelkennis van de jonge spelers werd een beroep gedaan tijdens het oplossen van 10 rugbyvragen met een internationaal karakter. Op hun uithoudingsvermogen door het meesjouwen van een zware tackle bag tijdens de tocht.

De verschillende opdrachten werden door de teams vol enthousiasme uitgevoerd. Of het nu ging om het maken van een team haka, het camoufleren van teamgenoten of een rugby estafette hardloop wedstrijd… de turven gingen er steeds vol voor.

Na de 2,5 km merendeels rennend afgelegd te hebben wachtte er een kop warme chocolade op de turvenhelden na de finish. Met een indrukwekkende haka demonstratie van ieder team kwam er onder luid applaus van de ouders en coaches een einde aan deze grandioze ochtend..

NB: er staan veel kinderen herkenbaar op de foto, mocht u het hier niet mee eens zijn, neem dan contact op met content@voorburgserugbyclub.nl