Zaterdag 6 mei spelen de Cubs van VRC om het kampioenschap!

Op 10 september begon de competitie voor het Cubs team van de Voorburgse Rugby Club. Cubs zijn in de leeftijd van 12 tot 13 jaar en spelen met 15 jongens of meisjes tegen elkaar. Voor het eerst deed een Cubs team van VRC mee aan de competitie en ondanks dat er slechts 13 spelers waren was de start al direct veelbelovend.

Door het jaar heen is er nog een aantal nieuwe spelers bij gekomen en hebben ze onder de bezielende leiding van hoofdtrainer Fer van der Reek een indrukwekkende reeks wedstrijden gewonnen. Dit is natuurlijk te danken aan het team, maar ook zeker aan de inspanningen van de gepassioneerde coaching staf, begeleiders en ouders.

Voor het kampioenschap wordt gestreden volgens een Play-Off systeem waarbij het resultaat van twee wedstrijden de doorslag geeft. De eerste wedstrijd werd gespeeld in Nijmegen tegen de WaWa’s (combinatie team van Rugby Club Wageningen en The Wasps uit Nijmegen). Een geweldige eerste helft zorgde voor een winst voor de VRC Cubs van 39-7.

Op 6 mei zal de laatste wedstrijd bepalen wie zich kampioen mag noemen. In rugby is het zelden een gelopen race, maar de gewonnen wedstrijd in Nijmegen geeft natuurlijk wel goede moed! Er wordt nog steeds drie keer per week hard getraind om scherp de laatste wedstrijd in te gaan. De Cubs van VRC gaan er echt voor!

De wedstrijd om het kampioenschap voor de Cubs is een enorm succes voor VRC, aangezien de club pas iets meer dan twee jaar bestaat. Daarnaast zijn we natuurlijk enorm trots op de inmiddels meer dan 165 leden in de leeftijd tussen 4 en 14 jaar. Helaas hebben we nog geen eigen veld in Voorburg en spelen we de kampioenswedstrijd deze keer in Delft. De start is om 11 uur en het zou natuurlijk geweldig zijn als er zoveel mogelijk mensen komen om onze Cubs aan te moedigen. Iedereen is hiervoor van harte welkom bij de Delftse Rugby Club, Bieslandsepad 16 in Delft.

Rugby staat bekend als een fysieke en eerlijke sport met de kernwaarden: respect, integriteit, kameraadschap, trots, passie en plezier. Spreekt dit je aan en zou je het leuk vinden om een aantal gratis proeftrainingen mee te doen? Meld je dan hier direct online aan. VRC kan ook een rugby clinic verzorgen voor je sport team, vriendengroep, schoolklas, verjaardag of voor een groep collega’s als teambuilding activiteit. Kijk hier voor de mogelijkheden.